اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از 15 سال

اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از 15 سال

معاون پرستاری وزیر بهداشت در روز پرستار :

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت:در هفته گذشته پرداختیهای علی الحساب به همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده اشت.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری صدا و سیما،  همزمان با روز پرستار , آقای دکتر عباس عبادی ,  معاون پرستاری وزیر بهداشت در گفتگوی تلفنی با برنامه روزنه در رادیو گفتگو به کمبود پرستار در کشور اشاره کرد و گفت : سازمان های دیگر مانند سازمان امور استخدامی باید برای جذب و استخدام پرستاران همکاری کنند.

سلام و تبریک و روز بخیر

مجری : چه خبر امروز چه برنامه ای دارید گویا با آقای دکتر عین الهی هم هستید و برنامه هایی ویژه برای پرستاران عزیز ..

معاون پرستاری وزیر بهداشت: بله امروز مراسم ملی بزرگداشت مقام پرستار در محل اجلاس سران است و انشاالله قدرشناسی از همکاران ما صورت خواهد گرفت. همکاران عزیز ما در همه مواقع به ویژه در دوره کرونا در کنار مردم ایستادند و از منافع و سلامت مردم دفاع کردند ایشالا که مبارک باشد و موانع خدمتی همکارانمان روز به روز کاسته بشود تا بتوانند خدمات شایسته ای را به مردم عزیزمان داشته باشیم .

مجری : چه خبرهای خوشی دارید برای پرستاران ؟

معاون پرستاری وزیر بهداشت: خوشبختانه بعد از ۱۵ سال قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی شد در هفته گذشته پرداختیهای علی الحساب به همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده هر چند آن طور که باید و شاید در واقع در شان همکاران نیست ولی یک قدم به جلو است و من بسیار امیدوارم که سالهای پیش رو با تلاش جمعی بتوانیم شرایط معیشتی را بهتر کنیم و به عنوان یک مانع خدمتی کمرنگ و کمرنگ تر بشود.

مجری : ایشالا امروز چه برنامه دارید ؟ چه کسانی تشریف می آوردند موضوع گفتگو ها چه هست ؟

معاون پرستاری وزیر بهداشت: عصر که مراسم تجلیل از همکارانمان است با حضور ریاست محترم جمهور و وزیر محترم بهداشت و همکارانمان از سازمانهای صنفی و حرفه ای در مجموع هم گزارش کاری خواهد بود از عملکرد همکارانمان در وزارت بهداشت در طول یک سال گذشته و برنامه های آینده را هم ارائه خواهیم کرد. بیشتر تجلیل از همکاران خدوم ما است.

مجری : بسیار عالی ، خیلی هم اتفاق خوبی است , امیدواریم که جامعه سلامت ما واقعاً نیاز دارند که بهشون توجه بشود واقعاً مورد این عنایت قرار بگیرند و چقدر خوب است که شما اشاره کردید به این تعرفه نظام پرستاری که انشاالله قرار است اجرایی بشود و ما شاهد اتفاقات خوبی باشیم چه برنامه هایی دارید سازمان هایی که می توانند با شما مرتبط باشند در حوزه پرستاری چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی تعاملات به کجا رسیده آقای دکتر ؟

معاون  پرستاری وزیر بهداشت: مهمترین چالش ما شاید بحث کمبود نیروی انسانی است البته دانشکده های پرستاری در سراسر کشور شاید بالغ بر سالیانه ۹ هزار نفر کارشناس پرستاری تربیت می کنند منتهی باید فضا برای جذب و استخدام همکارانمان محیا بشود چون ما در واقع به شدت کمبود داریم سازمانهایی که می توانند کمک کنند عمده اش سازمان امور استخدامی کشور و مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه که به این همکاران عرض می کنم که حل موانع خدمتی همکاران پرستار بیشتر از اینکه مشکلات پرستاران را حل بکند مشکلات مردم را حل می کند و مراقبت ها را می توانیم ایمن تر و با کیفیت بهتری ارائه کنیم , بنابراین مبادی حتماً باید مساعدت کنند و هدفشون هم عرض کردم حل مشکلات مردم باشد.

مجری : ایشالا امیدواریم که این اتفاق بیفتد می آیند امروز نمایندگان مجلس هم ؟

معاون پرستاری وزیر بهداشت: بله همه دعوت شده اند از طرف کمیسیون بهداشت و درمان منتظرشان هستیم .

مجری : ممنون از شما آقای دکتر عبادی



آخرین جزئیات از اجرای "قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری"/ درخواست ...

آخرین جزئیات از اجرای "قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری"/ درخواست ...

ناگفتههایی از عدم اجرای قانون
منبع خبر : iribnews.ir