احضار نایب رئیس هیئت اتحادیه اروپا در ابوظبی

احضار نایب رئیس هیئت اتحادیه اروپا در ابوظبی

ادامه انتقادها به سخنان جوزپ بورل

امارات در واکنش به اظهارات نژادپرستانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نماینده این اتحادیه در ابوظبی را احضار کرد.

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از تلويزيون العالم، امارات در واکنش به اظهارات نژادپرستانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نماینده این اتحادیه در ابوظبی را احضار کرد.

امارات نایب رئیس هیئت اتحادیه اروپا در ابوظبی را در پی اظهارات نژادپرستانه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، احضار کرد.

وزارت خارجه امارات ضمن ابراز مخالفت با اظهارات بورل، آن‌ها را نژادپرستانه و ناامید کننده دانست و تاکید کرد چنین اظهاراتی باعث تشدید تبعیض و تعصب در جهان می‌شود و در زمانی ایراد می‌شود که همه طرف‌ها به اهمیت احترام به ادیان و فرهنگ‌ها و دیگر گروه‌های نژادی و نیز ارزش‌هایی از قبیل تکثرگرایی، همزیستی و تسامح و تساهل، واقف هستند.جوزپ بورل دنیای بیرون از اتحادیه اروپا را به ”جنگل“ تشبیه کرده بود که ممکن است به این اتحادیه حمله کنند.

در همين حال سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان نيز در انتقاد به اظهارات نژادپرستانه جوزپ بورل گفت: واکنش هاي زيادي به اين موضوع وجود داشته و به اندازه کافي پاسخ شنيده است.

جان فیلپات: اروپایی‌ها براساس قانون جنگل رفتار می‌کنندجان فیلپات، وکیل حقوق بشر بین المللی در واکنش به اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اروپائی‌ها کسانی هستند که براساس قانون جنگل رفتار می‌کنند.

جان فیلپات، وکیل حقوق بشر بین المللی در گفتگو با شبکه پرس تی وی و در واکنش به اظهارات اخیر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت اروپا سابقه طولانی در نژادپرستی دارد.

وی گفت: عقل سلیم به ما می‌گوید اظهارات او (بورل) نژادپرستانه است‏، اما باید به تاریخ اروپا از دوران برده داری گرفته تا تسلط آن‌ها بر آفریقا پس از ۱۸۸۵ هم نگاه کنیم. اروپا سابقه‌ای طولانی در برتری جویی نژادی دارد که تا اندازه زیادی جای برتری جویی نژادی آمریکایی‌ها را گرفته است.

فيلپات افزود: برتری جویی اروپایی در اظهارات بورل به طور کامل واضح بود. بگذارید نگاهی به تاریخ معاصر داشته باشیم. جنگ الجزایر که فرانسه در آن شمار زیادی از استقلال طلبان الجزایر را کشت، نمونه‌ای از این برتری جویی است. عبارت جنگل با رفتار سربازان فرانسه (در الجزایر) متناسب است.

نمونه دیگر جنگ استقلال کنیا است. فکر می‌کنم حدود بیست هزار نفر از مردم کنیا توسط انگلیسی‌ها قتل عام شدند. جنگل، رفتار انگلیسی‌ها (در کنیا) بود، نه رفتار کنیایی ها. اروپایی‌ها اتیوپی را تحریم کردند تا موجب افزایش فقر و گرسنگی و بیکاری مردم شوند. این‌ها کسانی هستند که براساس قانون جنگل رفتار می‌کنند.



احضار نایب رییس هیئت اتحادیه اروپا در ابوظبی | امارات در - قطره

احضار نایب رییس هیئت اتحادیه اروپا در ابوظبی | امارات در - قطره

احضار نماینده اتحادیه اروپا در ابوظبی در اعتراض به اظهارات
منبع خبر : iribnews.ir