لمینت چینی

لمینت پرسلن نوعی از  لمینت دندان است که یک روکش چینی نازک است که به ساختارهای دندان آماده شده چسبانده می‌شود. آنها بهترین راه برای دستیابی به لبخندی زیبا و قابل پیش بینی با حداقل کاهش دندان و در عین حال کاهش احتمال آسیب عصبی یا بافتی هستند.


لمینت‌های چینی نه تنها رنگ و شکل دندان‌ها را تغییر می‌دهند، بلکه باعث این تصور می‌شوند که دندان‌ها در حالت هماهنگ‌تر و راحت‌تر در قوس دندانی قرار دارند. لبخند فریبنده مطابق با سیستم جونده هر بیمار با برنامه‌ریزی درمانی مناسب و تولید مدل‌های مومی به دست می‌آید.


بر اساس معاینه‌ای که قبلا دندانپزشک از دندان‌های شما انجام داده، یک مدل مومی از دندان‌ها ساخته می‌شود. سپس از مدل مومی برای ایجاد سایه و شکل صحیح برای لمینت‌های موقت استفاده می‌شود که لبخندی بسیار زیبا ایجاد می‌کند. سپس شکل و عملکرد مطلوب دندان‌ها با لمینت‌های موقت ایجاد می‌شود و سپس برای رسیدن به نتیجه نهایی از روی آنها کپی می‌شود. نتیجه‌ای که به دست خواهد آمد زیبایی دندانپزشکی دندان‌های شما خواهد بود.



تفاوت لمینت‌ها و روکش‌ها چیست؟


 


تفاوت بسیار کمی بین این دو کلمه در زبان دندانپزشکی وجود دارد. هر دو از نظر زبانی کاربرد دارندو این دو اساساً پوسته‌هایی از مواد همرنگ دندان هستند که به جلوی دندان متصل می‌شوند تا دندان‌ها زیبا به نظر برسند.  قیمت لمینت دندان   به تعداد لمینت‌های کار گذاشته شده در دهان شما بستگی دارد


 


تفاوت لمینت و تاج چیست؟


 


روکش کل دندان را می‌پوشاند در حالی که لمینت دندان معمولا فقط سطح جلوی دندان را پوشش می‌دهد.


بنابراین، روش درمانی لمینت دندان را می‌توان ملایم‌تر از روکش در نظر گرفت، زیرا ساختار دندان بیشتر سلامتی خود را حفظ می‌کند و سالم‌‌تر می‌ماند.


 


لمینت‌های مستقیم و غیر مستقیم چیست؟


 


لمینت‌های مستقیم به طور مستقیم روی دندان‌ها کار گذاشته می‌شوند، در حالی که لمینت‌های غیر مستقیم در آزمایشگاه با استفاده از مدل مومی ساخته می‌شوند.



آیا لیمنت دندان طبیعی به نظر می‌رسد؟


 


تشخیص اینکه چیزی مصنوعی به دندان اصلی اضافه شده است برای یک فرد عادی بسیار دشوار است، زیرا مواد همرنگ دندان در لمینت دندان بسیار عالی جواب می‌دهند. فقط یک چشم آموزش دیده، مانند چشم یک دندانپزشک، می‌تواند تفاوت لمینت و دندان طبیعی را تشخیص دهد. حتی این هم گاهی برای او سخت می‌شود.


 


لمینت‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟


 


مواد مختلفی وجود دارد که از آنها برای ساخت لمینت‌ها و روکش‌ها استفاده می‌کنند، مانند روکش‌های بدون فلز.


برخی از آنها عبارتند از: سرامیک، زیرکونیا، رزین کامپوزیت.


 


ونیر لمینت چینی در چه مواردی استفاده می‌شود؟


 


ونیرهای لمینت چینی برای کسانی خوب است که نگران ظاهر زیبایی دندان‌های قدامی خود هستند.



  • افزایش طول دندان و تغییر شکل،

  • دندان شکسته و بدشکلی،

  • سطح پایین شلوغی دندان‌ها،

  • در موارد ساییدگی دندان،

  • در بستن فاصله بین دندان‌ها.


چه کسانی برای لمینت دندان چینی مناسب نیستند؟


 



  • کسانی که در موقع شب دندان قروچه دارند.

  • افرادی که عاداتی مانند ناخن جویدن، پاره کردن نخ با دندان، جویدن پشت مداد دارند.

  • اگر قبلاً روکش روی دندان ساخته شده بود. در صورت وجود روکش در دندان موجود باید مجدداً روکش انجام شود. در چنین مواردی از لمینت ونیر استفاده نمی‌شود.


در صورت وجود پرکردگی‌های گسترده روی دندان، اگر پرکننده‌ها حداقل ۳ سطح دندان را پوشانده باشند، در این موارد دندان را لمینت کنید زیرا بهترین چسبندگی روکش‌های لمینت شده روی لایه مینای دندان حاصل می‌شود. لمینت‌های چینی برای دندان‌هایی با سایش بیش از حد لایه مینا توصیه نمی‌شود. اگر لمینت دندان روی دندان‌هایی با لایه مینای کمتر اعمال شود، چسبندگی و عمر لمینت کمتر می‌شود.

منبع خبر :